diumenge, 22 de gener del 2012


D’altres temps:
M’ha vingut a les mans un llibre de Jocs infantils editat l’any 1933 que Francesc Maspons i Labrós recull d’un llibre que el seu pare li va dedicar.
 Cançonetes de falda:
Agafant les manetes del bebé que està sentat a la falda. La mara li acaricia les galtes al ritme de la canço.
La cirereta amb fa ballar,
quant la veig tant boniqueta;
la cirereta em fa ballar,
quant la veig vermellejar.

Altres  versions: aquest cop acariciant el caparró del nen.
Virolet sant Pere
Virolet san Pau,
la perruca us queia,
la perruca us cau.
També la canço pot dir:
Virolet sant Pere
Virolet san Pau,
que en veniu de Roma,
i en porteu corona
de sant Nicolau.
Ball manetes: el podem trovar a : http://menorcatv.com/jocsdefalda/  també és semblant.
Ball manetes, ball manetes
toca les galtetes,
toqueles tu que
les tens petitetes (o boniquetes)
--------

Agafant la mà del nent i acariciant-ne la palma fent cercles i a l’última estrofa fent pessigolles es recitava:
Galanet mà
per a parar pa,
per a veure vi,
per aquí, per aquí, per aquí…
Jo recordo que la meva mare ens deia, i jo als meus fills, fent cercles amb un dit a la palma i al segon vers donant unes palmeretes dèiem:
Ralet, ralet ralet…
paga dineret.
Una altre joc que jo recordo:
S’agafava el braç per la maneta, i posant la mà plana es feia com si es tallés, es començava per la mà i s’anava pujant amunt fins arribar a l’aixella on llavors es feia pessigolles. Cada cop es feia durar diferent per que el nen esperes el moment però no sàpigues quant arribaria el final. Es deia així:
                                  Quant vagis a la plaça
                                  a comprar carn,
                                  que no et donin d’aquí,
(es pujava una mica) ni d’aquí...
(es pujava una mica) ni d’aquí...
(els cops necessaris) ni d’aquí
(a l’aixella tot fent-li pessigolles) que sigui d’aquí d’aquí, d’aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada